Постинг
12.01.2017 20:30 -
Коментар относно българската образователна система
Автор: educateyourself
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1738 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 17.01.2017 00:15
Прочетен: 1738 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 17.01.2017 00:15
Публикувам личен коментар, подкрепен със спомени от ученическите години на мой познат. В момента той работи в известна и преуспяваща IT компания:
Проблемът в образователната система (поне през моите очи и опит) се състои в това, че "те" те гледат като флаш памет.
Както и в статията е написано (б.а. статия относно слабите резултати на българските ученици oт изследването PISA 2015 - отново заемаме последни места, което говори за функционалната неграмотност на голяма част от учениците), днес положението в класната стая е "запаметяваш количесто информация и при нужда я възпроизвеждаш."
Въпреки, че именно в училище срещнах велики преподаватели - Титани, които посяха в мен идеята що за човек искам да бъда, и с личния си пример ми посочиха, накъде да се развивам, образователната система е вай-гадното нещо, което някога ми се е случвало.
Поради ред причини, много дълъг списък, със страст мога да плюя образованието и типът хора, които работят там. Мнозинството. В ученическите си години се занимавах с графичен дизайн. Сравнително добре владеех Photohop, Illustrator, CorewDRAW, AfterEffects, 3DSMAX, ZBrush, Maya, Boujou и имах някакви там умения да фотографирам.
В 10 клас реализирах първия си проект, за който ми платиха.
В 11 клас ме оставиха на поправителен по Информационни технологии, защото госпожата разбра, че си правя чертежите с Illistrator/CorewDRAW, a не с PowerPoint.
В 8 клас, в час по Математика ме изкараха на дъската да реша уравнението x^2 + x = 0. Поради една или друга причина знаех, че всяко квадратно уравнение от типа x^2 + x = 0, може да се запише като диференциално уравнение от типа x" + x = 0 - нещо, което все още не бяхме учили.
Също така знаех, че sin" = -sin и cos" = -cos. Като извършим действията и пренаредим уравненията получаваме sin - sin = 0 и cos - cos = 0. Което поне тогава беше вярно, но все още не беше включено в материала за 8-ми клас. Тъкмо завършилата дъщеря на директорката (и мой учител по математика) ми обясни, че в 8 клас, верният отговор на тази задача е, че ... "няма решение."
Когато завърших средното си образование, имах МНОГО тежък и труден държавен изпит по Доменни пещи. Забележка: Последната Доменна пещ в България е излязла от употреба 14 месеца преди да се родя...
Мога да продължавам още много...
Проблемът в образователната система (поне през моите очи и опит) се състои в това, че "те" те гледат като флаш памет.
Както и в статията е написано (б.а. статия относно слабите резултати на българските ученици oт изследването PISA 2015 - отново заемаме последни места, което говори за функционалната неграмотност на голяма част от учениците), днес положението в класната стая е "запаметяваш количесто информация и при нужда я възпроизвеждаш."
Въпреки, че именно в училище срещнах велики преподаватели - Титани, които посяха в мен идеята що за човек искам да бъда, и с личния си пример ми посочиха, накъде да се развивам, образователната система е вай-гадното нещо, което някога ми се е случвало.
Поради ред причини, много дълъг списък, със страст мога да плюя образованието и типът хора, които работят там. Мнозинството. В ученическите си години се занимавах с графичен дизайн. Сравнително добре владеех Photohop, Illustrator, CorewDRAW, AfterEffects, 3DSMAX, ZBrush, Maya, Boujou и имах някакви там умения да фотографирам.
В 10 клас реализирах първия си проект, за който ми платиха.
В 11 клас ме оставиха на поправителен по Информационни технологии, защото госпожата разбра, че си правя чертежите с Illistrator/CorewDRAW, a не с PowerPoint.
В 8 клас, в час по Математика ме изкараха на дъската да реша уравнението x^2 + x = 0. Поради една или друга причина знаех, че всяко квадратно уравнение от типа x^2 + x = 0, може да се запише като диференциално уравнение от типа x" + x = 0 - нещо, което все още не бяхме учили.
Също така знаех, че sin" = -sin и cos" = -cos. Като извършим действията и пренаредим уравненията получаваме sin - sin = 0 и cos - cos = 0. Което поне тогава беше вярно, но все още не беше включено в материала за 8-ми клас. Тъкмо завършилата дъщеря на директорката (и мой учител по математика) ми обясни, че в 8 клас, верният отговор на тази задача е, че ... "няма решение."
Когато завърших средното си образование, имах МНОГО тежък и труден държавен изпит по Доменни пещи. Забележка: Последната Доменна пещ в България е излязла от употреба 14 месеца преди да се родя...
Мога да продължавам още много...
Идеята Ви е добра, но какви конкретни измерения има? Можете ли да дадете точни и ясни насоки как това да се случи ?
цитирай